Wyrzeźbiona sylwetka to tylko skutek uboczny treningu. Sprawdź co zyskujesz trenując regularnie.

Wiele osób zaczyna odchudzanie z przyczyn estetycznych. Chcemy lepiej wyglądać, a dla wielu z nas lepiej znaczy szczuplej. U mnie zresztą było podobnie. Wziąłem się za siebie w momencie, kiedy kupiliśmy mieszkanie i w przedpokoju sprawiliśmy sobie wielkie lustro. Wtedy to zobaczyłem siebie w całej krasie i szczerze… nie mogłem znieść tego grubasa.

Zacząłem chodzić na siłownię, jeździć na rowerze, pływać i biegać. Po kilku latach wszystkie te aktywności weszły mi w krew. Właściwie, kiedy siedzę wieczorem w domu i danego dnia nic nie robiłem, to czuję się koszmarnie. Mam wyrzuty sumienia, że danego dnia nic nie ćwiczyłem.

Z biegiem czasu zacząłem też odkrywać inne zalety tych ćwiczeń. Coś, co chyba określę jako siła organizmu, sprawność. I do tego będę właśnie zachęcał. Ćwiczcie całościowo, siłowo i wytrzymałościowo.

Siłownia daje dużo siły, także takiej życiowej, funkcjonalnej. Ja bez problemu mogę podnieść swoje dziewczyny. Odnieść je do łóżek, kiedy zasną, oglądając filmy późnym wieczorem. I nie mówię tylko o córeczce, ale także o żonie.

Bieganie daje niesamowitą wydolność i wytrzymałość. Także życiowo dużo mniej się męczy. Moje tętno spoczynkowe jest tak niskie, że kiedy byłem na EKG, pielęgniarka sprawdzała, czy sprzęt jej działa.

Siłownia i bieganie to podstawa, ale ja zachęcam także do aktywności, o których normalnie się nie myśli.

Stabilizacja — np. ćwiczenia na beretach lub bosu. Poczujecie, jak wasze ciała pracują inaczej w każdej sytuacji wymagającej balansu (np. wyciąganie skarpetek zza łóżka 😉 )

Mięśnie głębokie — ćwiczenia takie jak deska (plank) mające na celu wzmocnienie mięśni korpusu. Wasze ciało będzie lepiej się ustawiać i pracować przy przenoszeniu ciężarów.

Rozciąganie — to większa elastyczność, lepsza praca mięśni, brak spięć i mniejsze ryzyko kontuzji.

Mobilizacja — np. ćwiczenia z rolkami. Usprawnia to narządy ruchu, poprawia wyniki dzięki lepszej pracy stawów, a także zapobiega kontuzjom.

    [nokaut-offers-box url=’p:/pilki-i-skakanki/bosu-trener-rownowagi-allright-pompka-357863b0bc9cd9c72e7a17e265695301.html’]

Polecam cały zestaw, ćwiczeń, nie tylko te aktywności, które w krótkim czasie mają poprawić estetykę ciała. Dzięki większej sprawności wasze ciała będą lepiej pracować, a przez to w każdej sytuacji życiowej będziecie lepiej funkcjonować.

Dzięki temu wszystkiemu poczujecie jeszcze jedną rzecz: MOC. Dzięki zdrowemu i sprawnemu ciału poprawia się także nasze wewnętrzne nastawienie. Czujemy się pewniejsi siebie, bardziej zmotywowani i silniejsi także w sytuacjach społecznych czy zawodowych. To da nam dużo więcej niż tylko poczucie estetyki.

Nie na darmo mówi się, że sport jest najlepszym antydepresantem.

Dołącz do grupy aktywnym mam na FB:

cropped-mamy-ruszamy-projekty-proArte-Marta-Machalewska-Maciej-Mech-www.studio-proarte.pl_.jpg

 

Instagram, tam też jesteśmy:
iloolo11169053_10205109642593257_978717547_n

Bartek, tata, badacz

Mąż, ojciec, pracownik korpo, pasjonat sportu uzależniony od aktywności fizycznej. Pokazuje że tatusiowie po 30-stce nie muszą mieć brzuszka pomimo wielu obowiązków, które dostarcza codzienne życie i praca.

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: