biblioteka,  oceniamy

Rewolucyjny program antyzapalny. Jak być silną i szczęśliwą?

W związku z tym, że moja droga do zdrowia, to nie tylko troska o ciało lecz także dbanie o umysł i ducha. Wychodzę z złożenia, że człowiek to ciało, umysł, duch. W moje ręce trafiła ostatnio książka Marii Borelius  „Silna i szczęśliwa – rewolucyjny program antyzapalny”, która idealnie wpisuje się w takie podejście.

 

Autorką książki jest Maria Borelius, wielokrotnie nagradzana szwedzka autorka i naukowa dziennikarka. Opisuje „Silna i szczęśliwa” rewolucyjny program antyzapalny.  Przeciwzapalny styl życia według ekspertów może zapewnić lepsze zdrowie, a co za tym idzie lepsze życie. Maria ma stopień naukowy z biologii, fizyki i matematyki oraz tytuł magistra dziennikarstwa naukowego. Uważam, że to bardzo istotny fakt dla rzetelności książki. Dziennikarka postanowiła przekonać się na własnej skórze czy przeciwzapalny styl życia działa. Wybrała się w podróż życia odwiedzając najdalsze zakątki świata testując na sobie zasady przeciw zapalnego stylu życia, rozmawiała z tubylcami ale także z naukowcami.

W przypadku Marii wszystko zaczęło się od tego, że chciała pozbyć się zmęczenia, depresji i zwiększyć życiową energię. Znasz ten stan? Efekty ją zachwyciły, dlatego postanowiła się podzielić swoimi doświadczeniami.

Poniżej sposoby Marii aby poczuć się lepiej.

Jedz produkty przeciwzapalne.

Jedz prawdziwe jedzenie. Co to znaczy? Posiłki przygotuj samodzielnie, z produktów, które nie mają składu czyli warzywa, jaja, mięso, ryby. Wybieraj żywność nieprzetworzoną. Warzywa powinny stanowić podstawę diety, a jako wisienka na torcie owoce jagodowe. Ważne, aby było różnorodnie i kolorowo. Jagody, fioletowy bakłażan, czerwona cebula, zielony szpinak, żółta papryka, pomarańczowe marchewki, czerwone pomidory i wszystkie inne kolory.

Należy zadbać, aby w jadłospisie było dużo białka, najlepiej w każdym posiłku. Białko czyli mięso, jaja, ryby, soczewica lub sproszkowane białko. Stanowi ono budulec dla ludzkich komórek, tkanek i mięśni. W diecie nie może zabraknąć wartościowych tłuszczów, bo to one są nośnikiem smaku oraz źródłem energii. Wybieraj: oliwę z oliwek, olej rzepakowy, olej kokosowy, olej z awokado, masło. Unikaj margaryn, oleju słonecznikowego i uwodornionych tłuszczów.

W kuchni nie zapomnij o ziołach i przyprawach. Dodadzą potrawom smaku i dobrze wpłyną na zdrowie.  Zadbaj aby w twojej kuchni nie zabrakło: tymianku, czosnku, kurkumy, papryki, kolendry,  kminku, chili, mięty i imbiru.

Autorka nie zaleca kawy. Chociaż kawa zawiera polifenole (to dobrze), to także aktywuje cukier we krwi. Kompromis – jedna filiżanka dziennie.

Niezależnie od ilości spożywanych ryb, należy suplementować kwasy omega-3. Alternatywą dla tabletek może być codzienna dawka nasion chia w puddingu chia. Dzięki temu wzmocni się cały organizm, począwszy od skóry skończywszy na nastroju.

 

 

Rusz się.

Ćwicz CODZIENNIE. Rodzaj aktywności fizycznej dostosuj do swojego rytmu dnia, obowiązków rodzinnych i zawodowych.

Bardzo ważna dla całego organizmu jest regularność wykonywania ćwiczeń aerobowych, w trakcie których się pocisz. Jakie to ćwiczenia? Jazda na rowerze, chodzenie, bieganie, jazda na nartach, pływanie, tenis, taniec … Dodatkowo w ciągu tygodnia wykonuj trening siłowy, aby zbudować masę mięśniową. Dopełnieniem będą ćwiczenia rozciągające, a zarazem relaksujące. Ludzkie ciało potrzebuje różnych bodźców, dlatego twoja aktywność powinna zawierać ćwiczenia aerobowe, siłowe i rozciągające.

 

Pamiętaj ćwicz każdego dnia, nawet jeśli nie masz na to ochoty. W kryzysowych sytuacjach wygospodaruj chociaż dziesięć minut. Zobaczysz trening spowoduje, że zacznie ci się chcieć.

A co z posiłkami okołotreningowymi? Zjadaj posiłek białkowo-węglowodanowy godzinę po wysiłku, aby zmniejszyć zapalne działanie kortyzolu i odżywić mięśnie.

 

Odżywcze, domowe jedzenie i ruch idealnie wpisują się w zasady, które każdego dnia staramy się z Iloną promować. W końcu „mamy ruszamy”.

Aby dowiedzieć się więcej i wcielić plan antyzapalny w życie przeczytajcie książkę „Silna i szczęśliwa – rewolucyjny program antyzapalny”.

Moim zdaniem WARTO!

 

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: