Racuchy, placki gryczane – bezglutenowe

Wczoraj Agnieszka na grupie  wrzuciła przepis na racuchy gryczane. Pomysłu na kolację nie było, więc czemu nie…. Oczywiście nie obyło się bez innowacji i przekształceń. Zmieniłam ciut konwencję i wyszło…
racuchy gryczaneSkładniki na 8 placków:
Jeden placuszek to ok 100 kcal, w tym ok 3g białka, 16 g węglowodanów, 3,5 grama tłuszczu.
– 2 średnie jabłka, ok 350 g
– 95 g mąki gryczanej (ok. 3/4 szklanki)
– 1 jajko kurze
– 100 ml mleka (ok 1/2 szklanki)
– 15 g trzcinowego cukru pudru (lekko czubata łyżka stołowa)- 5 g cynamonu (łyżeczka od herbaty)
– 15 g oleju rzepakowego (3 łyżeczki od herbaty)
Obkład we własnym zakresie 🙂 Jak ktoś sobie moze pozwolić to z niskosłodzoną konfiturą lub cukrem pudrem będą wyśmienite.

Przygotowanie:
Jabłka obieramy ze skórki i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Wszystkie pozostałe składniki poza olejem wrzucamy do jednej miski i mieszamy, dorzucamy jabłka i doprowadzamy do w miare jednolitej masy. Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę oleju i prawie na sucho „smażymy”, przed kolejnym rzutem racuchów dolewamy kolejną łyżeczkę oleju. I gotowe!

To teraz konkrety 🙂
racuchy gryczane

Polecam też –> PRZEPIS na PLACKI Z SERKA WIEJSKIEGO

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: