Quinoa z cukinią, batatem i cebulą – pysznie i bezglutenowo.

O komosie ryżowej coraz głośniej. Pełen aminogram, rewelacyjna pod względem wartości odżywczych, cena tylko do kitu, no ale cóż … różnorodność najważniejsza.
W naszej kuchni quinoa jest zamiennikiem ryżu, ziemniaków, kasz.
Dziś zaproponuję ją w towarzystwie innych warzyw jako oddzielne danie lub dodatek do ryby czy mięsa.
komosa ryzowaSkładniki na trzy spore porcje:
– 150 g białej komosy ryżowej
– 200 g cukinii
– 350 g batata
– 150 g cebuli
– 80 g czarnych oliwek
– 5 g oleju rzepakowego

Przygotowanie:
Komosę gotujemy wg przepisu na opakowaniu.
Na oleju rzepakowym szklimy cebulkę, następnie dorzucamy starty na grubych oczkach batat i dusimy. Dalej dokładamy cukienię startą również na dużych oczkach, ja tarłam ze skórką. Oliwki kroimy w plasterki i także dokładamy. Dusimy kilka minut i dodajemy ugotowaną komosę ryżową. Trzymajac na ogniu mieszamy, doprawiamy wedle uznania. Ja użyam jedynie soli i odrobimy pieprzu. Jak ktoś jednak ma chęć można jakimś ziołem sypnąć.

U mnie jak widzicie dziś była w duecie z pieczonym łososiem, wersja typowo mięsna była podana z pieczoną piersią indyczą.

Smakuje wyśmienicie, ale do konkretów…
komosa ryzowa
Zobacz koniecznie:

sniadanie to wyzwanieDołącz do grupy aktywnych Mam:cropped-mamy-ruszamy-projekty-proArte-Marta-Machalewska-Maciej-Mech-www.studio-proarte.pl_.jpg
Znajdź nas na Instagramie:

ilo olo11169053_10205109642593257_978717547_n

Ilona, mama, trener

Mama Basi, trener personalny: - instruktor lekkoatletyki - instruktor kulturystyki - instruktor fitness - trener Blackroll - trener TRX - trener PFS - trener Boot Camp

2 thoughts on “Quinoa z cukinią, batatem i cebulą – pysznie i bezglutenowo.

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: