Odchudzona ryba po grecku poleca się na Święta.

Co powiecie na dorsza „po grecku” w trochę innej odsłonie?

Składniki na jedną porcję:

  • 150 – 200 g dorsza (filet)
  • marchewka duża
  • pietruszka mała
  • seler kawałek
  • cebula mała
  • trochę koncentratu pomidorowego
  • liść laurowy, ziele angielskie, pieprz, kurkuma, sól
  • ziarna sezamu
  • masło klarowne

Rybę umyj, pokrój na porcje, posyp pieprzem. Wrzuć na rozgrzaną patelnię z masłem klarowanym. Smaż po dwie minuty z każdej strony. Przed zdjęciem z patelni posyp sezamem.

Cebulę pokrój na drobną kostkę i zeszklij na patelni po rybie. Marchew, pietruszkę i seler obierz i zetrzyj na tarce na dużych oczkach. Płaski garnek rozgrzej z tłuszczem i wrzuć wszystkie warzywa i cebulę. Duś kilka minut i podlej niewielką ilością wody. Dodaj liść laurowy, ziele angielskie, kurkumę, koncentrat pomidorowy i gotuj do miękkości warzyw.

Na dno foremki wyłóż warstwę warzyw, na to połóż rybę, znowu warzywa…. Świetnie smakuje na ciepło, jak i na zimno.

Na przepis wpadłam przeglądając książkę Anny Lewandowskiej.

 

Więcej: POMYSŁÓW NA OBIAD

 

Dołącz do grupy aktywnym mam na FB:

cropped-mamy-ruszamy-projekty-proArte-Marta-Machalewska-Maciej-Mech-www.studio-proarte.pl_.jpg

Instagram, tam też jesteśmy:

iloolo11169053_10205109642593257_978717547_n

 

Ola

Autorkami bloga są Ola i Ilona - obie to aktywne zawodowo i sportowo matki i żony, które każdy wolny moment poświęcają aktywności fizycznej oraz zgłębianiu wiedzy w temacie zdrowia, diety i treningu. Jednym z zawodów Oli jest dietetyk, Ilona jest instruktorką kulturystyki. Razem tworzą świetny duet nie tylko na gruncie zawodowym, ale także prywatnym.