O której godzinie najlepiej pić kawę?

W telewizorze jest taka reklama. Leżysz w łóżku, a on… w skąpym odzieniu włącza ekspres i dom wypełnia aromat świeżej kawy. I ten twój śpiący jeszcze nos cały ten aromat czuje i mimo, że oczy zamknięte to wiedzie Cię prosto do jadalni, w której czeka na Ciebie śniadanie, kawa i mega seksowny mąż… a dzieci jeszcze śpią… zatem… to najlepszy moment by wypić kawę?

Od dawna wiemy, że telewizja kłamie 🙂 I serio, jeśli dzieci śpią to taki poranek warto zacząć inaczej 🙂 A kawę zostawić na później, bo nie ma nic dobrego w bombardowaniu kofeiną organizmu, który właśnie się obudził. Kawa wypita zbyt wcześnie nie przyniesie oczekiwanego efektu i dodatkowo przybodźcuje niepotrzebnie nasz organizm.

Gdy nasz organizm budzi się do życia zaczyna się produkcja kortyzolu, który utrzymuje się rano na bardzo wysokim poziomie.
Kortyzol to organiczny związek chemiczny, naturalny hormon steroidowy wytwarzany przez warstwę pasmowatą kory nadnerczy. Wywiera szeroki wpływ na metabolizm, nazywany potocznie hormonem stresu (definicja wg Wikipedia)
Stężenie tego związku w naszym organizmie jest najwyższe około 8 rano. Kortyzol to taki nasz naturalny budzik, w który wyposażyła nas natura. Powoduje, że jesteśmy bardziej czujni i uważni. W związku z tym nie potrzebujemy dodatkowego pimpowania poranka kawą, bo nie jest ona w stanie bardziej pobudzić organizmu niż kortyzol. Co więcej… pobudzenie wynikające z naszych naturalnych procesów plus kofeina mogą doprowadzić do rozdrażnienia i nadpobudliwości… znacie to uczucie rano… „nie mów do mnie rano”, „bez kija nie podchodź”… ten taki poranny „fkurf”

Poranne bombardowanie kofeiną zaburza też naturalny system produkcji kortyzolu. Kolejny wyrzut powinien odbywać się koło 13.00 W związku z tym między 13, a 15 powinniśmy czuć naturalne pobudzenie, a zazwyczaj zaliczamy zgon i ratujemy się kolejną kawą. W innym przypadku przygniata nas zmęczenie i senność.

Najlepszy czas na kawę, dla przeciętnego Kowalskiego, to 9:30 -11:30 lub 10:00 – 12:00 w zależności od organizmu. To taka statystyczna informacja. Jeśli chcesz znać czas idealny dla siebie to najlepiej było by zrobić badanie na oznaczenie kortyzolu z oznaczeniem go na dobowym wykresie. Wydaje mi się jednak, że informacje zawarte wyżej i obserwowanie własnego organizmu, pozwolą Ci możliwie najlepiej zaopiekować się Twoim organizmem.

Bardzo ciekawi mnie jak to wygląda u Was? O której pijecie pierwszą kawę?
Na moim IG –> TUTAJ toczy się kawowa dyskusja, zostaw mi w komentarzu info jak to wygląda u Ciebie.  Może razem wyciągniemy jakieś nowe wnioski. 

Zostawiam Ci też ankietę, z prośbą o pomoc w wyborze kolejnego tematu  na artykułu? –> TUTAJ

Ilona, mama, trener

Mama Basi, trener personalny: - instruktor lekkoatletyki - instruktor kulturystyki - instruktor fitness - trener Blackroll - trener TRX - trener PFS - trener Boot Camp

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: