Jak motywować się do trenowania latem?

Przyszło lato. Pogoda jest piękna, czasu mamy więcej, dzień trwa długo… idealnie by trenować! Jednak co zrobić gdy wymówka goni wymówkę?
W głowie myśli:
– zaraz urlop i po co zaczynać jak i tak wszystko przepadnie
– grupa treningowa nie utrzymała się na wakacje
– upał doskwiera
– dzieci w domu
Przegoń je szybko, bo lato to idealny czas na rozpoczęcie aktywności fizycznej, kontynuacji w całkiem nowej przestrzeni i spojrzenie na nią w zupełnie innym wymiarze.
Lato to plener i fantastyczne warunki do biegania, jazdy na rowerze, wędrówki, aktywności z rodziną. Mam nadzieję, że na każdą wymówkę wspólnie znajdziemy rozwiązanie.

1. Trenuj w plenerze.
Lato i plener to zestawienie idealne. Trenując możemy rozkoszować się pięknem przyrody, świeżym powietrzem, a jeśli zdecydujemy się na trening wcześnie rano lub późnym wieczorem to mamy szansę na piękne okoliczności przyrody…. wschody i zachody słońca dostarczają doznań, a temperatury nie dokuczają. Trening w plenerze mija szybciej. Jest przyjemniejszy niż na klimatyzowanej sali z głośną muzyką. Pozwala się wyciszyć i zdystansować.




2. Razem raźniej.
Człowiek to zwierzę stadne i lepiej czuje się w towarzystwie. Umów się na trening z przyjacielem, sąsiadem lub kolegą z pracy. Bez względu na rodzaj i miejsce aktywności umówienie się z kimś motywuje do wyjścia z domu, a wiadomo, że jak już wyjdziesz to pójdzie i satysfakcja gwarantowana. Do tego zaliczone spotkanie towarzyskie i plotki z całego tygodnia.

 

3. Zaangażuj rodzinę.
Wakacje to czas bardzo rodzinny i fantastyczna okazja do wspólnych aktywności. Możesz ich zaangażować i wspólny trening może okazać fantastyczną zabawą. Biegasz? Weź ze sobą dziecko. Maluch na rowerze będzie świetnym towarzyszem. Wspólne wycieczki rowerowe to fantastyczne źródło pozytywnego zmęczenia, a wyprawy wędrowne to okazja do wspólnych rozmów i budowania relacji. Gdy towarzyszy im piknik i wspólne zabawy na koniec wakacji usłyszysz, że były to najlepsze wakacje w życiu.


4. Czasem warto pod dachem.
Jeśli należysz do zimnolubnych i gorące lato to dla Ciebie udręka nie będę zachęcała Cię do pleneru. Są sytuacje gdy lepiej wybrać klimatyzowaną salę treningową lub siłownię, szczególnie jeśli możesz trenować w godzinach wysokiego nasłonecznienia kiedy temperatury są bardzo wysokie. Gdy na dworze grzeje, aż parzy to wizja godziny w chłodnym pomieszczeniu lub na basenie motywuje podwójnie. 

5. Eksperymentuj ze sportem.
Niektórzy wakacje traktują jako roztrenowanie i przerwę od restrykcyjnego planu treningowego. Wiemy jednak, że roztrenowanie to nie leżenie na kanapie. To czas kiedy możemy robić to na co nie było czasu lub możliwości gdy realizowany był plan. Jeśli robisz sobie wakacyjną przerwę od biegania wyskocz na basen, ściankę wspinaczkową, a może tenis? Próbując nowego unikniesz nudy, utrzymasz formę, być może odkryjesz nowe hobby lub inne formy treningu uzupełniającego.
Bez względu na to co wybierzesz pamiętaj, by prowadzić aktywny tryb życia. Staraj się poświęcać minimum 30 min dziennie na rekreację ruchową w różnym wymiarze. By być zdrowym i trzymać dobrą kondycję nie musisz być sportowcem, naprawdę wystarczy pół godziny.

Tym sportowym akcentem chciałabym zaprosić Was do akcji RUSZAJ Z MILKO i zachęcić do aktywności fizycznej razem z MILKO oraz zaprosić Was na konkurs ze wspaniałymi nagrodami.
Po szczegóły wskakujcie na https://milkonadroge.pl
Konkurs trwa od 1.07 do 1.09.2019

Ilona, mama, trener

Mama Basi, trener personalny: - instruktor lekkoatletyki - instruktor kulturystyki - instruktor fitness - trener Blackroll - trener TRX - trener PFS - trener Boot Camp

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: