Jak biegać szybciej, czyli bieganie interwałowe.

Każdy z nas chce biegać szybko. Niby wielu z nas mówi, że robi to dla siebie, ale kiedy czytam internety to nawet Ci, którzy biegają, bo lubią mają nielada satysfakcję z nowej życiówki. Wynika z tego, ze każdy z nas, poza swoimi powodami, biega także po to by poprawiać swoje wyniki.

Aby wyniki poprawiać w pierwszej kolejności należy przede wszystkim trenować. Bez regulanego treningu sukcesu nie będzie. Kiedy już zdecyduejsz się na trening to ważne jest to by był różnorodny. Samo truchtanie do przodu nie zda się na zbyt wiele. Dziś poznacie metodę interwałową.

Na start skupimy się na definicji interwału. Jako interwał rozumiemy szybkie odcinki, przeplecione aktywną przerwą wypoczynkową (np.truchtem) Przerwa nie może być zbyt długa, żebyśmy nei doprowadzili do pełnego wypoczynku.
Celem treningu interwałowego jest przyzwyczajenie organizmu do zakładanej prędkości.

Interwały bywają różne. Ich rodzaj jest bardzo mocno powiązany z dystansem, do którego się przygotowujemy.
Jednak bez względu na dystans obowiązują te same zasady. Przerwa wypoczynkowa nie może być dłuższa niż pokonywany odcinek i nie może doprowadzić naszego organizmu do pełnego wypoczynku. Przerwa jest aktywna. Wykonujecie ją w truchcie lub marszu. Nasze zmęczenie ma stale rosąć, a przerwa musi być dobra tak, by zapewnić Wam kontynuowanie treningu w założonym tempie.

Jeśli masz ochotę na trening z nami to serdecznie zapraszamy Cię w każdą sobotę o 9.30 na stadion AWF.
Treningi są bezpłatne. Trwają ok 60 min. Szczegóły: TUTAJ

Dołącz do grupy aktywnym mam na FB:

cropped-mamy-ruszamy-projekty-proArte-Marta-Machalewska-Maciej-Mech-www.studio-proarte.pl_.jpg

Instagram, tam też jesteśmy:

iloolo11169053_10205109642593257_978717547_n