Jaglane BROWNIE – ciasto bez glutenu, bez pszenicy, bez mąki

Ostatnio jakoś więcej pieczenia.  Prosiłyście o przepis, więc wrzucam.
Bardzo polecam Wam tę pozycję, nawet dla glutenowców. U nas jest częstym gościem dlatego, że moja córka nie jest fanem kaszy jaglanej, a mi jednak zależy, żeby pojawiała się regularnie w naszej diecie.
jaglane brownieOd razu uprzedzam, ze podane proporcje są na malutka blaszkę (ok 20×20 cm) Jeśli dysponujecie blaszką przeciętnej wielkości składniki proponuję podwoić. Ja osobiście robię wersję jeszcze bardziej fit, dodaje mniej cukru niż jest w przepisie. Jeśli jednak lubicie „na bogato” proponuję trzymać się przepisu.

Składniki:
– 100g kaszy jaglanej (nieugotowanej)
– 1 szklanka wrzącej wody (do gotowania kaszy)
– szczypta soli (do gotowania kaszy)
– 2 jajka kurze lub 8 przepiórczych
– 70 g masła roztopionego
–  3/4 szklanki cukru trzcinowego (można oczywiście podmienić w odpowiednich proporcjach na np. stewię, miód etc.)
– pół szklanki jogurtu naturalnego
– pół szklanki kakao lub karobu
– jednak łyżeczka sody lub kamienia winnego (glutenowcy ze spokojem mągą użyć proszku do pieczenia)
– płatki mogdałów

Pezygotowanie:
Startujemy od ugotowania kaszy. Tylko wiecie nie byle jak, tylko jak się należy. Najpierw prażenie na suchej patelni, następnie przepłukanie kaszy wrzątkiem i dopiero gotowanie w osolonym wrzątku, bez mieszania do całkowitego wchłonięcia wody. Kasza ma być na sypko. Po ugotowaniu kaszę studzimy.
Następnie wszystkie składniki blendujemy na gładką masę i wylewamy na wyłożoną papierem blaszkę.
Wierzch obsypujemy płatkami migdałów.

Pieczemy 45 min w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: