Burpees – jedno ćwiczenie, które poruszy całe ciało.

Burpees! Kto chodzi na nasze czwartkowe treningi (o szczegóły pytaj: trening@mamyruszamy.pl) na hasło Burpees zaczyna czuć delikatne mrowienie w całym ciele. To znak, że wie, z czym się to ćwiczenie wiąże i umie wykonać je poprawnie, co jest niezwykle ważne.
To niewinnie brzmiące burpees to nic innego jak ciąg podstawowych ćwiczeń wielostawowych (przysiad, plank, pompka, wyskok), nastepujących jedno po drugim, bez przerwy wypoczynkowej. Wykonujemy je dokładnie, ale dynamicznie.
Jest to trudne i wymagające ćwiczenie, ale wprawia w ruch całe ciało. Wykonywane dynamicznie jest doskonałym treningiem kardio. Pozwala spalić dużo kalorii i wzmocnić mięśnie.

Regularne wykonywanie burpees, ze wzdględu na wysoką intensywność, pomogą wysmuklić ciało. W związku z tym, że jest to ćwiczenie, które angażuje całe ciało to jednocześnie wysmuklamy uda, pośladki, ramiona, brzuch i plecy, a także wymodeluje łydki. Pracujemy także nad wzmocnieniem mięśni, a co za tym idzie zwiększeniem siły. Burpees angażują także mięśnie głębokie, czyli te, których nie widzimy. Te grupy mięśniowe nie zapewnią nam spektakuranie wyglądającej sylwetki. One odpowiedzialne są za trzymanie prawidłowej postawy ciała. Co nam po kaloryferze na brzuchu jeśli będziemy sie garbić? Mięśnie głębokie to również tajna broń biegaczy, ale to historia na oddzielny artykuł.
Zaletą tego ćwiczenia jest fakt, że możesz zrobić je wszędzie, o każdej porze dnia, nie potrzebujesz do tego dodatkowego sprzętu, ani pomocy drugiej osoby.

Wykonując burpees zwracajcie uwagę na poprawną technikę wykonania ćwiczenia. Pamiętajcie by brzuch i pośladki były napięte, a plecy proste. Wykonując plank i pompkę pamietajcie o utrzymaniu ciała w jednej lini. Pośladki nie mogą sterczeć jak Mont Everest, a plecy mają być proste jak stół. Tak, wiem, że wtedy piecze! Ma piec!

Jeśli Twoja kondycja pozostawia wiele do życzenia, burpees nie będzie najłatwiejszym ćwiczeniem i bardzo Cię zmęczy. Dlatego postanowiłyśmy zaprosić Cię to naszego wyzwania w grupie Mamy Ruszamy na FB (TUTAJ) gdzie przygotowałyśmy dla Ciebie tygodniowy plan wprowadzający do treningu zarówno dla osób początkujących, początkujących +, średniozaawansowanych jak i zaawansowanych. Przez 6 dni będziemy ćwiczyć burpeesy, 7 dnia zrobimy sprawdzian, który powinien Was zadziwić. Wchodzicie w to?

Nasze wyzwanie odbywa się w grupie na FB (TUTAJ), grupa jest zamknięta, możliwość dołączenia wymaga akceptu admina, posty widzą tylko zaakceptowani członkowie grupy. Startujemy w poniedziałek (17.10.2016)
Szczegółowy plan tygodniowy dostępny jest TUTAJ

Pracujemy na dwóch wariantach ćwiczenia. W zależności od zaawansowania. Wariant dla początkujących nie wymaga umiejętności wykonania pompki.
Wybierzcie ten wariant, który jest dla Was optymalny i od poniedziałku zabieramy się do roboty!

14697069_10205803194038308_452176109_o

14694799_10205803193958306_1624754553_n

Dołącz do nas! Każdego dnia dajemy sporą dawkę silnej motywacji:

cropped-mamy-ruszamy-projekty-proArte-Marta-Machalewska-Maciej-Mech-www.studio-proarte.pl_.jpgInstagram:

iloolo11169053_10205109642593257_978717547_n

Save

Save

Save

Ilona, mama, trener

Mama Basi, trener personalny: - instruktor lekkoatletyki - instruktor kulturystyki - instruktor fitness - trener Blackroll - trener TRX - trener PFS - trener Boot Camp

5 thoughts on “Burpees – jedno ćwiczenie, które poruszy całe ciało.

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: