Bezglutenowy fit sernik z czereśniami

W związku z tym, że musimy eliminować gluten sernik jest ciastem, które gości na naszym stole najczęściej. Dziś wersja jogurtowa z czereśniami.

image

Składniki dla wersji na bogato. (Niżej podam też alternatywę w celu większego przycięcia kalorii.)
– 6 całych jaj
– 400 g jogurtu naturalnego greckiego light
– 250 g chudego twarogu (kostka)
– 600 g czereśni
– 4 łyżki miodu
– kilka kropel aromatu waniliowego
Przygotowanie:
Czereśnie kroimy na pól, wyjmujemy pestki i układamy na blaszce/formie/naczyniu do tarty.
Jogurt, twaróg, miód, jaja i aromat miksujemy na gładko. Ilość miodu dajecie do smaku. Masa nie ma być bardzo słodka, będzie dość leista.
Czereśnie zalewamy masą i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok 25 min. Pierwsze 10 min pieczemy normalnie (grzanie góra/dół) ostatnie 15 min na termoobiegu. Zaglądajcie jednak do piekarnika, co by nie przypalić góry… moje się ciut przyrumieniło.
A kalorycznie widzę to tak:

Zrzut ekranu z 2015-07-26 18:50:56
Całość stanowi ok. 1420 kcal. Z ciasta otrzymujemy 12 konkretnych porcji. Czyli 1/12 dostarcza nam: ok 119 kcal w tym: 7,2g B, 12g W, 4,2g T

Jeśłi chcecie dodatkowo zmneijszyć kaloryczność to dajemy 4 jaja i 4 białka, miód zamieniamy np. ksylitolem.

Wymiata podany z lodówy 🙂
Wersja z borówkami też zacna…
image

Dołącz do grupy aktywnych Mam:cropped-mamy-ruszamy-projekty-proArte-Marta-Machalewska-Maciej-Mech-www.studio-proarte.pl_.jpg

 

 

Instagram:

ilo olo11169053_10205109642593257_978717547_n

 

Ilona, mama, trener

Mama Basi, trener personalny: - instruktor lekkoatletyki - instruktor kulturystyki - instruktor fitness - trener Blackroll - trener TRX - trener PFS - trener Boot Camp

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: