Dieta z zasadami, czyli „Alkaliczne gotowanie przy zielonym stole”.

Jako pasjonatka zdrowego stylu życia, biegacz amator, mama, dietetyk ciągle szukam, szperam, googluję w pogoni za nowymi przepisami, inspiracjami. My ludzie tak już mamy, że lubimy nowości, odmianę, bo nawet najpyszniejsze danie jedzone kilka razy w tygodniu straci swoją wyjątkowość. No dobra, chyba że jest to czekolada 😉 Dlatego jeśli na rynku pojawia się pozycja książkowa z przepisami staram się jak najszybciej w nią zaopatrzyć.

Około dwóch tygodni temu w moje ręce wpadła książka pod tytułem „Alkaliczne gotowanie przy zielonym stole”Tytuł nic ci nie mówi, wręcz powoduje zakłopotanie? Nie wiesz co to znaczy alkaliczne gotowanie? Czym charakteryzuje się dieta alkaliczna? Nie martw się zanim pojawiają się przepisy przeczytasz krótkie wyjaśnienie o co biega w tym sposobie odżywiania. Wszystko jest napisane językiem dla ludzi.

 

Jedzmy alkalicznie, zgodnie z zasadą 70/30 (lub 80/20), czyli jedzmy warzywa do każdego posiłku i sięgajmy po te w kolorze zielonym… Jedzmy dużo gotowanych warzyw, ale także jadajmy surowe warzywa.

Dlaczego warto dbać o zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej?

Beata Sokołowska wymienia między innymi następujące korzyści:

  • większa energia
  • zdrowe włosy i paznokcie
  • poprawa wyglądu cery
  • poprawa kondycji i wydolności
  • utrata zbędnych kilogramów
  • utrzymanie szczupłej sylwetki
  • dobry sen
  • dobry nastrój
  • ogólna poprawa zdrowia.
Jakich przepisów możesz się spodziewać?

Na początkowych stronach autorka również tłumaczy dlaczego w książce znajdziesz przepisy roślinne. Tak, przepisy (a jest ich sporo) są wege. Dlaczego? Według autorki świetnie radzimy sobie z przygotowaniem mięsa czy ryb, a mamy problem z warzywami i owocami w naszych codziennych dietach. Dla większości z nas wyobraźnia kończy się na surówce z marchewki i jabłka. Myślę, że coraz więcej osób wychodzi poza ten schemat lecz coś w tym jest.



Spis treści.

Zerknij na zdjęcia jak sprytnie pogrupowane zostały przepisy: produkty świeże, produkty suche – zboża, produkty suche – rośliny strączkowe, śniadania, coś na słodko, przepisy bazowe, jak wykorzystać resztki. A gdy już poznasz przepisy i będziesz wiedział czego szukasz indeks potraw ułatwi ci wskoczenie od razu na właściwą stronę.

Metryczka książki:
  • Wydanie: 1
  • Wydawnictwo Muza
  • Data wydania: 12.04.2017
  • Oprawa: miękka
  • Liczba stron: 256
  • Format: 16.8 x 22.0 cm
  • Cena katalogowa: 39,90
  • ISBN: 978-83-287-0598-2
  • Autor: Beata Sokołowska, Edyta Skorupska

 

Po inspiracje kulinarne zapraszam do działu MAMA GOTUJE.

 

Dołącz do grupy aktywnym mam na FB:

cropped-mamy-ruszamy-projekty-proArte-Marta-Machalewska-Maciej-Mech-www.studio-proarte.pl_.jpg

Instagram, tam też jesteśmy:

iloolo11169053_10205109642593257_978717547_n

Ola

Autorkami bloga są Ola i Ilona - obie to aktywne zawodowo i sportowo matki i żony, które każdy wolny moment poświęcają aktywności fizycznej oraz zgłębianiu wiedzy w temacie zdrowia, diety i treningu. Jednym z zawodów Oli jest dietetyk, Ilona jest instruktorką kulturystyki. Razem tworzą świetny duet nie tylko na gruncie zawodowym, ale także prywatnym.