5 posiłków dziennie, czyli jak schudnąć

Pytacie: co jeść? A czy zastanawiacie się  nad tym ile jeść i o której?

jedzenie 5 posiłków

Jedz 5 zbilansowanych posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu (co 3 godziny )! To mała zmiana, która pozwoli Twojemu organizmowi uregulować pracę przewodu pokarmowego, a Tobie dostarczy odpowiednią ilość energii aby stawiać czoło codziennym obowiązkom i wyzwaniom.

Śniadanie, to najważniejszy posiłek w ciągu dnia stanowi 25% Twojego dziennego zapotrzebowania energię. Zjedz go w ciągu godziny po wstaniu (a precyzyjnie po przebudzeniu, są szczęśliwcy którzy mają możliwość wylegiwania się w łóżku 🙂 ).

II śniadanie powinno dostarczyć Ci 10% dziennej dawki kalorii. Posiłek ten ma na celu pomóc Ci utrzymać formę i koncentrację do obiadu.

Obiad pokrywa aż 35% dziennego zapotrzebowania na energię, jest równie ważnym posiłkiem jak śniadanie. Zalecam spożywanie w gronie rodziny i przyjaciół (oczywiście jeśli są takie możliwości) wtedy smakuje najlepiej.

Podwieczorek, to taka nasza przekąska przed kolacją (około 10% dziennego zapotrzebowania na energię).

Kolacja to obowiązkowy posiłek! Pomijasz kolację bo się odchudzasz? Popełniasz błąd! Zjedz kolację dostarczając sobie około 20% dziennego zapotrzebowania na energię. Kolacja do 18:00? Jeśli chodzisz spać o 20:00 to wtedy tak. Przyjmij zasadę, że kolację zjadamy 2-3 godziny przed snem.

5 posiłków dziennie

Przykładowo w przypadku osoby spożywającej 2000 kcal dziennie:

  • śniadanie – 500 kcal
  • II śniadanie – 200 kcal
  • obiad – 700 kcal
  • podwieczorek – 200 kcal
  • kolacja – 400 kcal.

Dlaczego regularne i dosyć częste jedzenie ma znaczenie w utrzymaniu zgrabnej sylwetki? Gdy odstępy między posiłkami są zbyt długie organizm przestawia się na tryb awaryjny, czyli gromadzi zapasową energię w postaci tkanki tłuszczowej i zwalnia metabolizm. Jeżeli jesz przewidywalnie dla swojego organizmu, wtedy on zamiast robić zapasy zużywa dostarczaną energię na bieżąco.

Nie zapominajcie o piciu wody i aktywności fizycznej. Tu znajdziecie ciekawe propozycje treningowe.

One thought on “5 posiłków dziennie, czyli jak schudnąć

Twoja opinia jest dla nas ważna. Co o tym sądzisz?

%d bloggers like this: